zondag 26 juli 2015

tutorial Bleached cards, of werken met bleekwater op kaarten

 Op vraag van verschillende mensen hier een stappenplan om deze kaart te maken met bleekwater.
Eerst maak je de achtergrond met 3 kleuren distress stains.
 doe wat bleekwater op de tissue. Ik gebruik deze voor toilet die is dikker. Stempel de achtergrond
 Laat drogen, gebruik eventueel de heathtool.
 Stempel cirkels op de kaart met watervaste inkt, archival of versafine
 Neem je penseel en kleur je cirkels in met bleekwater. Desnoods 2 keer.
 Lang genoeg wachten, het bleekt nog meer, zoals je hier ziet.
 Nu stempel je een figuur, hier de bird. Kleur deze in met copics en geef accent met witte sharpie. Ik vond mijn cirkels nu weer te wit dus heb ik een achtergrond stempel gezocht en deze gestempeld met peacock feathers distress.
 Stempel je tekst op de kaart. En je kaart is klaar. Echt leuk en niet moeilijk.Bedankt voor je bezoekje en het zou fijn zijn als je een reactie achter laat. En moest je nog geen volger zijn, welkom

6 opmerkingen:

Beisforbeauty zei

super bedankt voor de duidelijke foto s en uitleg chantal

gr cindy

Alida zei

leuke en duidelijke tutorial, ik kleurde al wel met bleekwater, maar die spetters zijn heel gaaf.

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Heel duidelijke uitleg bedankt daarvoor
Rianne

Marfien zei

Dank voor deze les, was het al van plan om uit te proberen maar met deze tips zal het vast beter gaan. Leuk kaartje heb je gemaakt

Unknown zei

Heel goed uitgelegd Chantal. Ziet er leuk uit om te doen en met een tof resultaat.

Nancy zei

Hey Chantal,

Dank voor de tutorial, die heb je duidelijk uitgelegd. Momenteel geen tijd hiervoor maar misschien ga ik er binnenkort wel mee aan de slag.

Groetjes,
Nancy

welkom op mijn blog

Mijn foto
Ik ben al enkele jaren bezig met kaarten maken, eerst stempelen, zeer eenvoudig. Nadien 3D kaarten, nu combinatie van stempelen en scrapbooking. Ben getrouwd, geen kinderen en werk in een ziekenhuis als verpleegkundige. email : changi90@gmail.com