woensdag 18 juli 2018

Ecoprints



Hallo allemaal, kunnen jullie je verwarmen? Ik klaag niet hoor, maar het begint bij vele zwaar door te wegen.

Ik heb een paar dagen geleden onder deskundig oog van een hobbyvriendin ecoprints gemaakt. Ik laat jullie hier de foto's zien hoe het in zijn werk gaat.



Je legt bladeren die je vers gaan trekken bent tussen alquarelpapier en telkens bouw je op zoals een boterham.
Op het laatste leg je onderaan en bovenaan een kippengaas en bind je het stevig vast met koord.

Leg dit in een pot, doe er water op en leg er een zware steen op.
Verroeste nagels, allerlei wat je hebt en een kop azijn doe je mee in het water en laat dit op een zacht vuurtje 1,5 uur pruttelen.



Als de tijd om is, alles afgieten en de bladeren 1 voor 1 afpellen en het groen er tussenuit doen.

Goed laten drogen.



Dit zijn de resultaten.

Nu beginnen denken wat ik er ga opzetten.
IK vind het zo al mooi.

Liefs en tot de volgende
Chantal

5 opmerkingen:

Creatiels zei

leuk resultaat, altijd verrassend.
heb het zondog voor de eerste keer gedaan, kaartje moet nog afgewerkt worden.
groetjes
ELs

Renate zei

Wauw!!! Dit geeft een heel speciall effect.
Prachtig!!!!

-xies- Renate.

Gerrina zei

Heel mooi die resultaten van jullie "heksenbrouwsel"! Ben benieuwd wat je ermee gaat maken... Groetjes, Gerrina

Laurespage zei

Chantal, beda kat voor de goede uitleg. Je kaartjes zijn heeeel mooi. Ga ik zeker ook eens proberen.Fijn weekend
Groetjes, laurette

Marfien zei

Je gaat nu dus gekookte kaarten maken ;-)
ziet er mooi uit, bedankt voor de uitleg

welkom op mijn blog

Mijn foto
Ik ben al enkele jaren bezig met kaarten maken, eerst stempelen, zeer eenvoudig. Nadien 3D kaarten, nu combinatie van stempelen en scrapbooking. Ben getrouwd, geen kinderen en werk in een ziekenhuis als verpleegkundige. email : changi90@gmail.com